Aegis Redeemer - Neues Design

  • Hallo zusammen,


    die Aegis Redeemer ist tatsächlich das allererste Schiff bei Star Citizen, was mir ins Auge gesprungen ist. Also ist sie irgendwie das Schiff, das mich zu Star Citizen gebracht hat. Ich hab mich damals (2016?) dann doch für eine Vanguard entschieden, da ich den Eindruck hatte, dass die Redeemer nicht wirklich in Produktion ist und ich auch nicht wusste, wie ich die ganzen Türme bemannen soll.


    Beide Punkte sind ja nun erledigt, ein großes Rework ist auch am Start. Grund genug etwas genauer auf die Redeemer zuschauen. Ich habe hier daher mal die wichtigsten Fakten zusammengetragen:


    Redesign mehr in Richtung Aegis (WiP)

    crashcorps.space/attachment/1832/

    [Quelle: eigener Screenshot aus YouTube Calling all Devs]

    Hier die Zusammenfassung der Infos von John Crewe (CIG):

    VTOL

    I mispoke in the video by saying the "nutcrackers" rotate for VTOL, which made it sound like its a 100% fact when it is one of the options we are exploring. As it stands we have a plan for whether they will or wont rotate as we're still unsure ourselves, there are integrated VTOL thrusters in the nutcrackers for if we can't/don't rotate them but if we do, they would rotate to a V position so as to have clearance to land with them like this. No promises which will make the end result but the concept mesh was built to support both options and we'll prove it out when we hit whitebox production.


    Weaponry

    As mention this is a gunship, a 5 (edit: I put 4 in first draft, derp) person multicrew gunship which means we don't want the pilot out the box controlling all of the guns. Of course you can chose to slave some of those in the future with CPU blades (there isnt enough capacity to do them all) but really the goal here is to bring a crew for maximum damage.

    As for the weapons themselves, we often use existing weapons and scale them up to the desire size for concept work so people eyeballing the weapon size are in for a treat. As it stands this is what the ship packs:

    • Top Manned Turret - Twin S5 Ballistic Gatlings
    • Bottom Manned Turret - Twin S5 Ballistic Gatlings
    • Rear Remote Turret - Twin S3 Laser Cannons
    • Front Remote Turret - Twin S3 Laser Cannons
    • Pilot controlled Wing Mounts - 2x S4 Ballistic Repeater (fixed by default)
    • Pilot controlled missiles - 4x S4 Racks (Quad S2 by default per rack, integrated under intakes)

    Hopefully enough dakka for you all.


    But the Invictus text said XYZ!

    Unfortunately at the time the Invictus Launch Week content was produced this concept pass hadnt had all of its reviews with all disciplines so the text there was based on the older mesh. We'll almost certainly be talking and showing more about the interior in the future so I'll save all the other questions for answering then with imagery.

    [Quelle: Spectrum-Post]


    Das sieht tatsächlich nach einem echten Gunship aus, mein Interesse ist wieder geweckt. Vermutlich steigt dann auch der Preis, ich denke ich werde mal beim nächsten Sale genauer hinschauen ...


    Lieben Gruß


  • Ich habe so das blöde Gefühl, dass ich das Schiff "zwangsweise" benötigen werde. Optisch hat mir die Redeemer seinerzeit nicht so wirklich gefallen, ergo habe ich sie nicht. Aber das Datenblatt lässt mich auch nicht kalt. Und ich kann mich ja jetzt nicht schon wieder so "querstellen", wie bei der Hammerhead, sonst hab ich demnächst kein Navy-Schiff mehr zu mitspielen. ^^ Na ja, vielleicht finde ich ja nach dem Rework noch gefallen am Schiff, aber ich schätze so oder so, das ich sie mir holen mu... äh - werde. Alles für das Corps! 8)